Ptáš se, proč tvůj obsah nemá takový engagement, jaký by sis představoval? Chyba nemusí být jen v samotném obsahu. To, jaký dopad tvůj příspěvek má, je totiž ovlivněno řadou faktorů. Jedním z nich je také frekvence a čas uveřejňování obsahu. Jak často a kdy bys měl postovat content, abys z něj dokázal vytěžit maximum? Odpověď najdeš v našem článku.
Jak být úspěšný?
V první řadě je důležité uvědomit si, že frekvence postování je pouze jedním z faktorů, které ovlivňují dosah a úspěšnost tvé značky. Pokud chceš, aby byla tvoje značka úspěšná, musíš mít kvalitní produkt či službu, perfektně znát svou cílovou skupinu a produkovat content, který přemění čtenáře na zákazníka.
Správně nastavená obsahová strategie content marketingu ti pomůže nejen ve zviditelnění tvé značky, ale také v odpovědi na otázku, jak často bys měl přidávat obsah na web nebo sociální sítě.
Největší chyba, kterou můžeš udělat, je nemít plán či strategii a postovat content náhodně. Bez důkladné analýzy a přípravy se může stát, že jeden den nepřidáš žádný obsah a druhý den přidáš hned několik příspěvků. Tvé publikum bude zmateno, prosyceno a zájem o tvůj obsah bude klesat.
Zjisti, kdy je tvé publikum aktivní
Z nedávných marketingových studií vyplývá, že ideální doba pro sdílení obsahu skutečně existuje. Přesto by ses měl v první řadě řídit svým vlastním publikem. Uvědom si, že každé publikum má svá specifika, využívá jiné platformy a sociální sítě navštěvuje v jiném čase. To vše musíš vzít v úvahu při tvorbě obsahové strategie.
Rada odborníka
Zapamatuj si, že důležitá je kvalita, ne kvantita. Pokud budeš denně přidávat množství nekvalitního obsahu bez přidané hodnoty, ztratí se v záplavě podobných příspěvků. Stav na originalitu a kvalitu, kterou ocení tvé publikum a spolu s ním i algoritmus.
Pokud chceš například vědět, kdy je tvé publikum aktivní na Instagramu, jednoduše si otevři sekci Statistiky, ve které najdeš spoustu zajímavých informací a čísel, která ti prozradí více o tvém publiku. Dozvíš se nejen to, kdy je nejaktivnější, ale také jeho věk, pohlaví či bydliště.
Ze studií vyplývá, že ideální čas na přidávání obsahu na Instagramu je mezi 9 a 11 hodinou. Důležité je však zjistit, kdy je aktivní tvé specifické publikum a na základě toho si nastavit časy publikování. Testuj, zkoušej, vyhodnocuj a nastav nejefektivnější strategii.
Facebook, Instagram a další oblíbené platformy
Každá sociální síť má svá vlastní pravidla a algoritmy. Většina studií se shoduje na tom, že na Facebook by měl člověk přispívat jednou denně, maximálně však dvakrát. Minimum jsou tři příspěvky týdně, pozor je ale třeba dát i na přesycení.
Hubspot dokonce zjistil, že stránky s méně než 10 000 fanoušky zaznamenaly 50% pokles interakcí poté, co začaly přidávat dva a více příspěvků denně. I na Facebooku platí, že přispívat bys měl v dobách, kdy je tvé publikum online.
Instagram je velkorysejší a snese i více příspěvků denně. Doporučuje se přispívat minimálně jednou denně, maximálně však přidávej tři příspěvky denně.
Opět nezapomínej, že důležitá je kvalita a relevance obsahu. Pokud chceš využívat sociální sítě pro své podnikání a budování značky, nepoužívej ho jako svůj soukromý deníček, ale publikuj obsah, kterým oslovíš ideálního klienta a jeho potřeby.
NÁŠ TIP
Vyhýbej se nárazovému sdílení několika příspěvků během hodiny a také týdenní nečinnosti. Nárazové zahlcení publika a následné zmizení na několik dní může výrazně snížit tvůj dosah.
Nezapomínej ani na ostatní platformy. Uvědom si, kdo je tvým ideálním klientem a na základě toho si vyber sociální síť, na které bude maximálně aktivní.
Shrňme si to:
- Instagram: minimálně jeden příspěvek denně
- Facebook: ideální jeden příspěvek denně, minimálně 3 týdny
- Twitter: 1 – 5 příspěvků denně
- LinkedIn: 1 – 5 příspěvků denně
A co blog?
Web či blog patří k základní výbavě každého, kdo si buduje vlastní značku. Pokud chceš, aby o tobě lidé věděli, tak kromě Instagramu, Facebooku nebo Linkedinu by ti neměl chybět ani vlastní web a pravidelně aktualizovaný blog.
Na něj by si měl přidávat obsah alespoň jednou do měsíce, ale ideální je, pokud přidáš zajímavý článek každý týden. Opět mysli na dostatečnou kvalitu a konzistentnost.
Začínajícím blogerům odborníci doporučují přidávat články častěji, aby se dostali do povědomí vyhledávačů. Pokud máš blog delší dobu a už jsi publikoval množství příspěvků, zaměř se i na jejich aktualizaci.
Jistě víš, že k tomu, aby ses dostal na dobré příčky ve vyhledávání, musíš ovládat alespoň základy SEO. Nejlepším řešením je proto svěřit svůj blog do rukou profesionálů, kteří SEO špičkově ovládají a vytvoří ti texty na míru.
Shrnutí
Poznej své publikum, zjisti, kdy je nejaktivnější a nastav si strategii, která bude fungovat. Se správnou obsahovou strategií nebude tvé publikum zmatené, přesycené a tvůj obsah se neztratí v záplavě podobných příspěvků. Správná frekvence přispívání je pro tvůj byznys důležitější, než sis myslel.