Blogování patří v současnosti mezi velmi oblíbené aktivity mnoha lidí. K tomu, abys mohl vytvořit blog, nemusíš být copywriterem nebo novinářem. Stačí, když ovládáš základy gramatiky, víš, o čem chceš psát, a znáš pár triků, které ti pomohou dostat tvé články do povědomí více lidí. Co tedy dělat a jak vystoupit z davu?

Vyber si správné téma

Psát blog o něčem, co tě nebaví, jen proto, že je to populární, ti mnoho čtenářů nepřinese. Pamatuj také na to, že pokud se při psaní nebudeš cítit dobře, případně tě to vůbec nebude bavit, po krátké chvíli skončíš.

Zjisti, co tě naplňuje a jsi v tom dobrý. Je to zdravý životní styl, vaření nebo fotografování? Vyber jednu nebo dvě oblasti a jdi do hloubky. Přines lidem informace, které ještě nikdy nečetli. Udělej si průzkum a objev něco nového.

Možností je mnoho, ale snaž se, aby tvé výstupy měly praktickou hodnotu. Příliš obecné texty jsou nudné a často opakují to, co již bylo zmíněno vícekrát.

Texty si po sobě zkontroluj

Občas se stane, že se člověk splete. Vynechá písmeno nebo špatně vyskloňuje slovo. Je to naprosto normální. Před publikováním si proto článek přečti alespoň dvakrát, případně ho dej zkontrolovat někomu jinému. Ujistíš se, že text nečteš i s chybami.

Zaměř se na design blogu

Design blogu je klíčovým parametrem. Pokud je chaotický a text je nečitelný, návštěvník z něj rychle odejde. Jednoduchý a amatérský vzhled umí zase vyvolat pochybnosti. Když to s blogováním myslíš vážně, neboj se do něj zainvestovat. Obrať se na tvůrce webových stránek, který ti s celým procesem poradí.

Propracovaný design je polovinou úspěchu. Když ho doplníš o pěkné fotografie a dobré texty, máš šanci zaujmout.

Zjisti, co lidé hledají a potřebují

V době, kdy jsou na internetu tisíce blogů, lidé hledají něco, co jim poskytne přidanou hodnotu. Mohou to být články s řešením jejich problémů nebo tipy, jak se v něčem zlepšit.

Když si najdeš svou oblast, zjisti, co je v rámci ní nejvíce hledané a potřebné. Například pokud je blog o fotografování, zpracuj tipy, jak si vybrat fotoaparát. Jeden článek může být určen pro začátečníky a druhý pro pokročilé. Následně pokračuj radami, jak vytvořit portrét, jak zachytit pohyb nebo jak upravit výsledné snímky.

Praktické tipy jsou to nejlepší, co můžeš čtenářům poskytnout. Jelikož máš z vybrané oblasti pravděpodobně zkušenosti, rady budou ověřeny. Lidé ti budou věřit mnohem víc než někomu, kdo o fotografování jen píše, ale nedělá to.

Naďa radí

Ke zjištění, co lidé hledají, můžeš využít Google a jeho našeptávač. Začni psát nějaké slovo a uvidíš nejpopulárnější slovní spojení a dotazy. Google má také speciální nástroj pro hledání klíčových slov, který ti pomůže zjistit, jaké fráze jsou oblíbené.

Využívej sociální sítě

Sociální sítě využívají lidé po celém světě. Vsaď na ně i ty. Vytvoř svému blogu profil na Instagramu a Facebooku. Informuj své pravidelné čtenáře o novém článku nebo o jiných, menších novinkách. Sdílej s nimi rady, tipy a nápady přes příspěvky.

Prostřednictvím sociálních sítí dokážeš zvýšit svůj dosah. Fotky zveřejni vždy s hashtagy. Pokud chceš investovat, zaplať si i reklamu.

Sleduj své statistiky

Webstránky i sociální sítě umožňují sledovat několik statistických údajů. Jednou za čas se na ně podívej. Zjisti, odkud lidé nejčastěji přicházejí na tvůj blog, a využij toho. Jsou to sociální sítě? Začni přidávat více příspěvků. Je to vyhledávač, například Google? Zaměř se na používání klíčových slov v článcích.

Úspěšný blog vyžaduje čas

Poté, co spustíš svůj blog a publikuješ první článek, neočekávej, že si ho přečtou tisíce lidí. Na stránce je třeba pracovat. Klíči k úspěchu jsou pravidelnost a vytrvalost. Dělej to, co tě baví. Poskytuj lidem hodnotu a ti praví čtenáři si tě najdou.

Naďa radí

Čím více parametrů v recenzi čtenáři nabídneš, tím lépe. V jednom článku najde všechny potřebné informace, o kterých před koupí musí vědět.

Výhody a nevýhody

Poté, co zmíníš všechny důležité parametry, piš o plusech a mínusech. Jak jsme již výše zmínili, buď kritický. Pokud má předmět recenze negativní vlastnost, určitě ji nevynech.

Všech výhod a nevýhod si všimneš zejména po delším používání předmětu. Nebo tehdy, když jsi na daném místě byl. Ne vždy se to dá, a proto vyzkoušej srovnávání. Vyber si ze stejné kategorie 1–2 další předměty. Následně porovnávej jednotlivé parametry.

Pomocí porovnávání si uvědomíš, co předmětu chybí, nebo co má naopak navíc.

Zrekapituluj důležité informace

Na konci už jen zrekapituluj všechny důležité informace z celé recenze. Také můžeš zmínit důležité parametry. Na ty by čtenáři před koupí měli myslet.

Napsání recenze je často mnohem obtížnější, než se zdá. Kromě jejího samotného psaní je důležitá i předpříprava. Ta může zabrat několik hodin či dokonce dní. Proto pokud se s recenzí nechceš trápit sám, rádi ti s ní pomůžeme.

Přečíst ešte jeden

Přejít na začátek